Pölse recept

Tunnbrödsrulle med potatismos röd pölse och lökketchup

Koka upp vatten i en kastrull, när vattnet kokar lägg i pölsen stäng av och dra bort kastrullen från plattan, (får pölsen ligga i när det kokar så spricker skinnet) låt pölsen ligga och gotta sig i det varma vattnet medans du monterar tunnbrödsrullen

Kokospralin (laktosfri)

Jag använder en tesked och rullar avlånga "pölser" i handen i storlek med en pralin. Doppa kokos "pölserna" i chokladen
Gott tillbehör på julbordet!

Det närmar sig första advent och jag längtar lite efter julskinka och vörtbröd men i år blir det norsk julmat med ribbe, pölse och köttkaker
PANERADE FÄRSBIFFAR MED BACON!

Annars blev det i vanlig ordning även lite majonäs, röda pölser ( smakar godare när dom är köpta i Danmark
Kornotto med champinjoner och spenat

Ja, pölsa alltså, inte att förväxla med dansk pölse. Risotto är en av mina favoritfredagsmiddagar, särskilt om den är fullproppad med svamp
Korvbröd utan jäsning

Hungriga som få, men utan korvbröd till dagens tilltänkta röda pölser. Här följer ett snabbt recept på korvbröd

Tisdag 5/11

Dansk pölse. den danske pölsen. Tisdag 5/11. 5 november 2013, 20. 43. Har precis fått i oss lite middag efter ett besök hos vår eventuella vigselförrättare

En tripp till helsingör

Sen köpte vi även blommor och käkade pölse såklart. Gokväll. Idag blev det en spontantripp till helsingör

Ett proppfullt dygn i Helsingborg

Sen vidare hemåt hotellet, men kände ändå att vi var tvungna att få in en dansk pölse. Jag och Patrik fick en himla bra födelsedagspresent av min syrra Mia och hennes Fredrik för ett tag sedan

Köpenhamn tur&retur

Vi började såklart med röd pölse på båten men sen startade vi på Cafe Norden med smörrebröd, nachos och bubbel

Resa sockerfritt

Martin köpte pizza och jag pölse och smör och så gick vi till stranden och åt och badade. Mys vardag. Resa sockerfritt

Tjugosjutton - summa kardemumma

Vi åt både pölser och smörrebröd, gick längs Nyhavn, shoppade, drack öl och besökte PapirØen. Tjugosjutton - summa kardemumma
Helsingör med mormor & Jerker!

Tyvärr var vi så mätta på överfarten tillbaka till Helsingborg att det inte blev någon pölse. Helsingör med mormor & Jerker
Jul på Bakken!

Jag tog en klassisk röd pölse. Jul på Bakken. 2 December 2018 •. 21. 07 •. Dagar i bilder. •. Permalink •. 0. Nu går dagarna fort mina vänner
Strawberry Daiquiris medmera

Till frukost drack jag öl och åt danska pölser. Äntligen semester. Semestern påbörjades genom att gå av nattskift klockan 7